Škoda Rapid

Škoda Rapid (1984-1988)

Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid byla přímým nástupcem sportovně laděné Škody Garde. Automobil byl odvozen od čtyřdveřového sedanu Škoda 130, ale lišil se výrazně aerodynamičtějším tvarem. Společně s modernizací a rozšířením rozchodu kol v roce 1983 se garde změnilo na rapid. Ten dostal motor 1,3 litru (označení 130) a pětistupňovou převodovku. S tím se pojily také účinnější čtyřpístkové přední brzdy. Stejně jako sedan Š130 i rapid dostal lepší úhlovou zadní nápravu. Ta však byla vzhledem k váze zádi dosti poddimenzovaná, takže postupně docházelo k deformaci ramen, projevující se klesáním zádi a zvětšujícími se odklony kol.
Technické údaje
Vyrobeno vozů: 22 475ks Zdvihový objem: 1 289 cm³ Výkon: 43,0 kW při 5 000 ot/mim.
Spotřeba paliva: 7,6 l/100 km Nejvyšší rychlost: 153 km/h Pohotovostní/Celková hmotnost: 890kg/1240 kg
Délka: 4 200 mm Výška: 1 380 mm Šířka: 1 610 mm
Rozvor: 2 400 mm Rozchod: 1 390/1 350 mm (přední/zadní) Pneu: 165 R 13