Škoda GARDE (1981-1984)

Model Škoda Garde (typ 743) byl představen v roce 1981. Ve výrobě nahradil kupé Škoda 110 R, které bylo vyráběno do roku 1980. Byl sportovně laděnou verzí řady 105/120 a měl motor z vozu Škoda 120 LS. Byl první Škodovkou řady 105/120 s novou zadní nápravou (kyvné poloosy byly nahrazeny šikmými vlečenými rameny). Nová náprava zlepšila jízdní vlastnosti vozu, později byla použita také u vozů Rapid a některých sedanů řady Škoda 120/130.
Garde je dvoudveřové čtyřmístné kupé, má motor vzadu a pohon zadních kol. Vpředu má dvojité příčné závěsy a vinuté pružiny, vzadu úhlovou nápravu (šikmé závěsy) a vinuté pružiny. Přední brzdy kotoučové, zadní bubnové
Vyrobeno vozů: 11 179 ks | Zdvihový objem: 1 174 cm³ | Výkon: 40 kW při 5 200 ot/mim. |
Spotřeba paliva: 6,5-9,7 l/100km | Nejvyšší rychlost: 153 km/h | Pohotovostní/Celková hmotnost: 915kg/1265 kg |
Délka: 4 175 mm | Výška: 1 400 mm | Šířka: 1 610 mm |
Rozvor: 2 400 mm | Rozchod: 1320/1290 mm (přední/zadní) | Pneu: 165 SR 13 |